Günümüzde bir şirketin dijital dünyada var olmaması düşünülemez bir konu. Şirketin doğru bir e-ticaret ve veri altyapısı kurmasından web sitesi ve etkili pazarlamaya, bu dijital dönüşümde göz atılması gereken birçok alan var. Biz de hem yerli hem yabancı yönetim danışmanları ve teknoloji uzmanlarının tavsiyelerini araştırdık; KOBİ’lerin dijital çağda daha hızlı büyüyebilmeleri için nelere dikkat etmeleri gerektiğini bu yazımızda bir araya getirdik.
1. Yatırımdan kaçınmayın
Şirketinizin dijital anlamda büyümesi için en önemli detaylardan biri yapılacak olan yatırımları küçümsememektir. Dijital yenilikler sürekli bir dönüşüm halinde olduklarından, sizin de yapacağınız yatırımlar sayesinde bu dönüşümlere ayak uydurmanız ve zamandan kazanmanız her zaman başarınızı katlayacaktır. Dolayısıyla ücretsiz uygulamalar ya da sistemler yerine, ücretini verip size birçok anlamda katkı sağlayacak uygulamaları tercih etmekten çekinmeyin.
2. E-ticarette basit olun
Gün geçtikçe basitliğe olan ihtiyaç artıyor. Müşterinin mümkün olduğunca sade bir yolla, basit bir şekilde satın almaya ulaşması ince olduğu kadar önemli bir detay. Dolayısıyla e-ticaret ile ilgili uygulamalarınızda müşterileriniz için satın alma ve ödeme eylemlerini mümkün olduğunca basitleştirmenizde fayda var.
3. Online’da hemen, her an var olun
İşinizin sağlıklı bir şekilde büyümesi için müşterilerinize ihtiyacınız var! Dolayısıyla dünyanın öbür ucunda dahi olsanız ulaşabileceğiniz milyonlarca müşteri olduğunu unutmayın ve dijitalde her an, hemen ulaşılabilir pozisyonda olun. Bu konu, özellikle yurtdışına açılmak isteyen bir KOBİ’nin büyümesi için ön koşullardan biridir.
4. Mobilleşin
Yapılan araştırmaların neredeyse hepsi internet üzerinden yapılan satışların içinde mobilin payının sürekli olarak artma halinde olduğunu gösteriyor. Dolayısıyla bir KOBİ için dijitalde büyümenin en önemli kurallarından biri de mobilleşme oluyor. Bu konuda son gelişmeleri her daim takip ediyor olun ve altyapınızın mobil cihazlarla uyumluluğunu olmazsa olmaz olarak görün.
5. Web sitesini işin en başında kurun
Günümüzde web sitesi olmayan bir şirket hiçbir şekilde profesyonel kabul edilmeyecektir. Dolayısıyla daha işin kuruluş aşamasında web sitesini planlamaya başlayın ve hatta varlığınızı ilk gösterdiğiniz platform internet olsun.
6. İyi bir prototipi doğru şekilde hazırlatın
Ürün geliştirme prosedürünüz esnasında prototipinizi bir an önce hazırlamayı hedefleyin. Bu şekilde ürününüzü pazarda en hızlı şekilde test ediyor ve oldukça erken aşamalarda gerekli düzenlemeleri yapabiliyor olacaksınız. Bu arada şirketiniz için hazırlatacağınız yazılımlarla ilgili anlaşmalarda uzun vadeden ve ön ödemelerden mümkün olduğunca kaçının. Öncelikle hazırlanan prototipi deneyin. Uzun vadeli anlaşmalar, yazılımınızı yenilerken zorlanmanıza neden olacaktır.
7. Veri trafiğinizi iyi yönetin
Firmanızın dijital dönüşümünün bir diğer önemli detayı da veri trafiğinizin takibidir. İşiniz için oldukça kritik bir öneme sahip olan ver trafiğinizi sıkı bir şekilde takip etmeyi ve mutlaka düzenli olarak kaydetmeyi önemseyin. Bu durum özellikle finansmana erişimde işinize yarayan önemli bir veri seti oluşturacaktır.
8. Etkili pazarlama yöntemlerini deneyin
İyi bir pazar analizi ve iyi bir pazarlama programı bu adımın olmazsa olmazları. Kamuoyu ile paylaşılan verilerinizi iyi takip ederek bu adımları atmaya başlayabilirsiniz. Web sitesi ziyaretçileriniz nerelerden geliyorlar? Müşterilerinizin profilleri nedir? SEO çalışmalarınız, sosyal medya iletişimleriniz ve kampanyalarınızın müşterileriniz üzerindeki etkileri neler? Bütün bu dataları takip edebileceğiniz sağlam altyapılar oluşturmayı hedefleyin.
9. Lansman öncesi pazarı e-ticaret ile test edin
Yeni bir ürün sunmak istediğinizde öncelikle piyasayı test edin. Bunu da yine dijitalden faydalanarak yapmanız mümkün. Örneğin uluslararası çapta büyük e-ticaret sitelerine ürün vererek ilgiyi test edin. Böylece yeni bir pazarı sıfır maliyet ile test edebilmiş olacaksınız.
10. Online hedef kitleler
Son olarak sırada online hedef kitleler var! Güven ve farkındalık yaratacak online hedef kitleler yaratın ve hedef pazarınızın dijital sıçramayı nerede yapacağını öğrenin.