Dijital Dönüşüm Örnekleri
Üretimde dijital dönüşüm örnekleri
Dijital bir dönüşümden geçen birçok üretim şirketi, bunu daha fazla verimlilik için yapıyor. Tedarik zinciri maliyetlerini ve bakım ihtiyaçlarını azaltmanın yanı sıra enerji ve su tüketimini vb. azaltmak için tahmine dayalı analitiği kullanıyor.
Bir B2B endüstrisi olarak, müşterileri için ana cazibe, maliyetleri her şekilde düşürme ve hatta verimi artırma becerisidir. Ancak bazı işletmeleri diğerlerinden ayıran ek yenilikler için hala yer var. Örneğin Desktop Metal, 3D baskılı metal için yeni bir dijital teknoloji ile üretim durumunu değiştiriyor.
Otomotiv üreticileri zaten bu yeni teknolojiye büyük yatırımlar yapıyor. Otomotiv çözümlerinin ötesinde tıp, dişçilik, havacılık ve hatta lüks pazarlarda da uygulamalar bulunmaktadır.
Bankacılıkta dijital dönüşüm örnekleri
Finansal hizmetler devrimi, mobil bankacılık ve nakit uygulamalarına geçişten çok daha fazlasını içeriyor. Tüketiciler artık nakit airdrop’ları, telefonlarda veya saatlerde Apple Pay gibi hizmetler aracılığıyla kartsız ödemeleri ve tamamen bankasız bankacılık kullanıyor.
Ancak bu, bankacılıktaki trend olan değişikliklere ayak uydurmak için gereken şey sadakat kazanmak ve daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmak için yenilik yapmaya devam etmektir. Capital One bankacılıkta devrim yarattı. Capital One, dijital odaklı ING Direct’i satın aldıktan sonra kendisini bir dijital inovasyon lideri haline getirmek için iddialı bir plan başlattı.
Yazılım şirketin merkezine yerleştirildi. Bugün, kabaca 11.000 kişilik bir teknoloji kadrosu ve 500’den fazla yapay zeka (AI) patenti ile bir yazılım güç merkezidir .JP Morgan , blockchain tabanlı dünya için popüler bir metaverse olan Decentraland’da Onyx Lounge’ı açarak metaverse’ye yeni girdi. Şirket, fiziksel dünyada olduğu gibi sanal dünyada da bir banka gibi faaliyet göstermeyi planlıyor.
Onyx Lounge’da müşteriler, blok zincirine dayalı dijital arsa veya binalar için sanal ipotek almak gibi sanal bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilir. Ek olarak, sınır ötesi ödemeleri, döviz işlemlerini, finansal varlık yaratmayı ve hisse senedi alım satımını kolaylaştırdığını görüyor. Başka bir deyişle, JP Morgan, gerçek dünyadaki hizmetlerini yansıtmak için şirketin sanal varlığını inşa ediyor.
Perakendede dijital dönüşüm örnekleri
Perakende işletmeleri, pazarda e-ticarete yönelik büyük baskı nedeniyle müşteri beklentilerini karşılamak için mücadele ediyor. Walmart bile, Amazon ve diğer marketlere ayak uydurmak için çevrimiçi sipariş ve teslimat hizmetleri gibi şeylere yönelen bir dönüşüm geçirdi.
Ancak Walmart, önde olmak için bundan daha fazlasını yaptı. En son dijital dönüşüm başarıları: Sesli siparişdir. Müşterilerinin evlerinin veya işlerinin (veya başka herhangi bir yerin) rahatlığında alışveriş yapmalarına izin vermek için geçiş yapmakla kalmadılar, aynı zamanda bunu artık Google Home gibi sesli komut cihazlarını kullanarak da yapabiliyorlar.
Ayrıca görsel bir teslimat hizmeti ekliyorlar, müşterilere teslimatları hakkında güncellemeler sağlıyorlar ve siparişi mutfağınıza koyduklarını görebilmeniz için görsel bağlantıya izin veriyorlar.
Ayrıca, Walmart mobil uygulaması artık görsel arama sunarak müşterilerin aradıkları ürünü yazıp mağaza haritasında bulmalarına olanak tanıyor.
Sağlıkta dijital dönüşüm örnekleri
Sağlık hizmetleri genellikle hasta tarafında dijitalleşmede geride kalıyor, ancak hastalar için e-portallar, gerçek zamanlı sağlık izleme ve sanal sağlık ziyaretleri gibi dijital inovasyon girişimlerini görmeye başlıyoruz.
Yenilik, hasta-kurum ilişkisini geliştirmekte ve daha iyi sağlık sonuçlarına ve sağlık hizmeti kararlarına katılıma yol açmaktadır .Sağlık sektörünün çoğunun, özellikle yaşlılar gibi belirli nişlerin sıkıntı çektiği yer, gelen hastaları ve bununla birlikte gelen uygun belgeleri yönetmektir. Örneğin, yaşlı bakımındaki birçok dijital pazarlama departmanı, hastalarının çoğu hastanelerden veya diğer bakım tesislerinden geldiği için sevklere güvenir.
Kentucky’de yaşayan Atria Senior, müşteri adaylarını web sitelerinde takip etmek için ihtiyaç duydukları tüm özelliklerle tamamlanmış bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemi kurarak potansiyel müşteri yönetimi sorununu çözdü – “ihtiyaç” kelimesini sohbet robotlarıyla ne sıklıkta kullandıkları; satış ekibi için işaretleme eylemleri; ve potansiyel müşterilerin çeşitli topluluklarıyla nasıl etkileşime girdiğini belirlemek.
Ayrıca, ailelerin pandemi boyunca sevdikleriyle bağlantı kurmasına ve iletişim kurmasına olanak tanıyan bir etkileşim uygulaması geliştirdiler. Buna ek olarak, daha verimli zaman yönetimi ve hastalarının tedavisi için bir bakım yönetimi uygulaması başlattılar.
Pazarlamada dijital dönüşüm örnekleri
Pazarlama teknolojisi veya martech, 8.000’den fazla ürün seçeneğiyle kalabalık bir iş alanıdır. 2011-2020 yılları arasında, alandaki ürün büyümesi %5.233’e ulaştı. Martech, hemen hemen her sektöre nüfuz ediyor.Artık dijital varlık yönetimi (DAM) ve ürün bilgi yönetimi (PIM) ile pazarlama kaynakları yönetimi (MRM) ve içerik yönetim sistemlerini (CMS) içeren bir platformlar manzarası var.
Pazarlama otomasyonu, kişiselleştirme ve CRM çözümleri var.SEO açısından, web tarayıcıları ve analiz araçlarının yanı sıra sıralama izleyicileri ve AI tabanlı optimizasyon derecelendirme araçları vardır.
Ulaşımda dijital dönüşüm stratejisi örnekleri
Tesla, birçok otomobil üreticisini yeni bir rekabet türüne itti. Küresel ısınmayla ilgili endişelerin artması ve dünyanın petrole aşırı güven duymasıyla, otomotiv sektörü son zamanlarda elektrifikasyon ve otonom sürüşe doğru bir hareketi benimsedi.
Bunu bir adım öteye götüren Smart Eye gibi teknolojiler, yapay zeka tabanlı sürücü izleme sistemleri ve otomotiv iç algılama çözümleri sunar.
Bu teknolojiler, sürücülerin dikkatlerinin dağıldığını, uykuya daldığını veya kendilerini ve yolcularını başka bir şekilde tehlikeye attığını tespit ederek sürüşü çok daha güvenli hale getiriyor.
Otomotiv dijitalleşmesindeki diğer değişimler arasında otonom filo araçları , filoların elektrifikasyonu , CO2 nötr kamyonlar ve holografik kaplamalar yer alıyor. Açıkçası, otomotiv endüstrisi operasyonları, performansı ve müşteri deneyimini iyileştirmek için kendisini yeniden şekillendiriyor.
Diğer bir örnek ise yakın zamanda bir robotik şirketi olan Boston Dynamics’i satın alan Hyundai’dir. Amaç, arabalarını meta evrenine götürmek ve yeni, gelişmiş robotik yeteneklere dayalı bir öncü olmaktır.
Sigortacılıkta dijital dönüşüm örnekleri
Sigorta, çok fazla geleneğe sahip bir endüstridir. Ancak, artık sigorta pazarında daha önce hiç olmadığı kadar yenilik görmeye başlıyoruz .
Bu, müşteri deneyimiyle ilgili önemli teknolojik değişiklikleri içerir. Telematik sürücü davranışı izleme, belge erişimi kolaylığı ve yalnızca telefonunuzdan talepte bulunma kolaylığı gibi değişimin çoğunu çevrimiçi portallar yönlendiriyor.
Değişikliklerin çoğu artımlı, hatta belki standart olsa da, ileriye doğru yeni bir yol çizen birkaç şirket var. Hollandalı bir sigorta şirketi olan Kroodle , müşterileriyle tamamen sosyal medya aracılığıyla etkileşime giriyor. Müşteriler hak talebinde bulunmak, fiyat teklifi almak ve hizmet talep etmek için bir Facebook uygulamasını kullanır.
Farmers Insurance artık risk ve hasar değerlendirmeleri, çatı denetimleri ve daha fazlasını yapmak için insansız hava araçlarını kullanıyor. Drone’lar şirkete Nesnelerin İnterneti (IoT) kullanılarak bulut bilgi işlem aracılığıyla bağlandığından, çok daha hızlı değerlendirme sonuçları için veri analitiğini anında iletebiliyorlar.
Yemek servisi ve süpermarketlerde dijital dönüşüm örnekleri
Dijital dönüşüme yönelik bir diğer adım, izleyicileriniz için işleri daha kolay hale getirmek olabilir. Örneğin Dominos’u ele alalım . 2011’de Domino’s, akıllı telefonu olan bir kişinin trafik ışığının yeşile dönmesinden sonraki 17 saniye içinde pizza sipariş etmesini kolaylaştırmak için yola çıktı.
O andan itibaren, Dominos bir pizza şirketinden bir teknoloji devine dönüştü. Müşterilerinin sipariş vermesi ve yerleştirmeden teslimata kadar sipariş ilerlemesini izlemesi için bir uygulama oluşturdular.
Dahası, otonom araçlar ve elektrikli bisikletler dahil olmak üzere sayısız ek dijital girişime yatırım yaptılar. Yenilikler, artık pizza zinciri için tüm küresel perakende satışların çoğunluğunu oluşturan dijital satışlarla sonuçlandı.
Operasyonların ve müşteri katılımının bu tür dijitalleştirilmesi, Dominos’u rakiplerinden ayırmaya yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda müşterileri memnun etmeye de yardımcı olur.
Yıllık cirosu 10,8 milyar doları aşan süpermarket zinciri Wegmans , dijital dönüşümün mükemmel bir örneğidir. Müşterileri, alışveriş yaparken uygulamaları aracılığıyla kendi yiyeceklerini tarayabilir ve paketleyebilir. Ardından müşteriler, satın alma işlemini tamamlamak için çıkışta bir kioskta ödeme yapar.
Bu, ödeme süresini kısaltır ve markaya alışveriş davranışı (müşterilerin mağazada ne kadar süre geçirdikleri ve hangi ürünleri hangi sırayla taradıkları vb.) hakkında derinlemesine bilgiler sunar.