Satış Ekibi İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Programı

YandHer işletme, müşteri ilişkileriyle büyür – onlar şirketinizin kalp atışlarıdır. Bu nedenle, etkili şekilde yönetmek için bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümüne sahip olmak önemlidir. Bir CRM sistemi, tüm müşteri verilerini toplar, bağlar ve analiz eder. Ve bu profil satış ekipleri için son derece önemlidir. Satış Ekibi İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Programı önemini nedir? sorularının cevaplarını keşfedelim.

Eskiden markalar ve yetkili satıcılar ürün dünyasının en önemli isimleriydi. Müşterilere neye ihtiyaçları olduğunu söyleyerek ve en iyi çözümleri sunarak anlatıyı kontrol ettiler. Anlatıyı kontrol ettikleri için bilgi ve karar verme sürecini de kontrol ettiler. Ancak bugün, müşteriler ihtiyaç duydukları tüm bilgilere parmaklarının ucunda sahiptir. Kullanıcı bakış açıları da dahil olmak üzere markalar ve ürünler hakkında her şeyi kolayca öğrenebilirler. Sosyal medya sayesinde, olumsuz bir deneyim sayısız görüşü etkileyebilir. Hatta insanları marka değiştirmeye ikna edebilir. Gücün markalardan müşterilere kayması, pazarlamacıların müşteri ilişkilerine odaklanmalarının neden çok önemli olduğunu gösteriyor. İşte CRM’in işleri kolaylaştırmak için kullanışlı olduğu yer burasıdır.

Satış Ekibi İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Programı detaylarını inceleyelim.

Satış Ekibi İçin CRM

Kişiselleştirme, günümüzün kalabalık pazarındaki gizli sos gibidir. Doğru CRM, müşteri adaylarını satın almaya hazır müşterilere dönüştürebilen ve güçlü ilişkiler kurabilen CRM’lerdir. Şirketinizin ne kadar büyük veya küçük olduğu önemli değildir. E-posta pazarlaması ve canlı sohbetler süreci düzene koymada iyi bir anahtardır. Görevleri otomatikleştirmek, verimliliği artırmanın ve herkesin bu müşteri ve potansiyel müşteri ilişkilerini geliştirmesini kolaylaştırmanın akıllı bir yoludur. Kişiselleşin ve otomatikleşin – böylece satışlarınız size teşekkür edecek.

Satış Ekibi potansiyel müşteri listelerini aldıktan sonra, yapay zeka destekli bir CRM bu potansiyel müşterileri organize eder, izler ve analiz eder, böylece Satış Ekibi aşağıdaki harika şeyleri yapar:

  • Hedeflenen etkileşim için pazarlama açısından nitelikli müşteri adaylarını (MQL’ler) saptayın ve önceliklendirin.
  • Müşterileri ihtiyaca, hazırlık durumuna, şirket bilgilerine veya ilgili, hedeflenen erişim için diğer özelliklere göre bölümlere ayırın.
  • Potansiyel müşterilerle bağlantıda kalmak ve onları satın almaya yönlendirmek için makine öğrenimi destekli, kişiselleştirilmiş e-posta ritimleri oluşturun.
  • Pazarlama süreçlerinin zamanında çalışmasını sağlamak için e-postaları veya diğer etkinlikleri planlayın.
  • Akıllı konuşma noktalarını ve mevcut müşteri verilerini kullanarak içerik alaka düzeyini artırın ve daha yüksek dönüşüm oranları elde edin.
  • Pazarlama otomasyonu ve CRM arasında bilgi paylaşımı için iş akışları oluşturun.

CRM destekli pazarlama faaliyetleri, bir müşteriye satın aldıkları için teşekkür etmeyi, indirimler ve promosyon kodları teklif etmeyi, terk edilmiş alışveriş sepeti e-posta bildirimlerini göndermeyi ve müşteri memnuniyeti anketleri yapmayı içerir. Bu arada, Satış Ekibi kampanya oluşturmak, yanıt oranlarını analiz etmek ve farklı mesajları test etmek için daha fazla zaman harcar. Bir CRM’nin yardımıyla, günlük pazarlama görevleri doğrudan daha stratejik faydalar sağlar. Pazarlamada müşteri ilişkileri yönetiminin diğer bazı faydalarına bir göz atalım.

CRM ile Satış Ekibi Müşterileri Nasıl Sadık Hale Getirir?

Sadık bir sürekli müşteri, gelir üzerinde yeni bir müşterinin ilk satın alımıyla aynı etkiye sahiptir. Bununla birlikte, dikkate değer fark, sadık bir müşteriden gelir elde etmenin daha hızlı, daha kolay ve daha ucuz olması gerçeğinde yatmaktadır. Ek olarak sadakat, bir ömür boyu sık ve daha büyük satın alma eğilimleri ile tanımlanır. İleri görüşlü markalar elde tutma düzeylerini artırmak için müşteri deneyiminden yararlanır. Bir CRM sistemi, ölçülen, tutarlı ve özel bir müşteri deneyimi sağlamanın anahtarıdır. Bunun sebebi, müşteri deneyiminin müşterilerinizi anlamaya, müşterilerinizi anlamanın ise verilere dayanmasıdır.

Bir CRM sistemi, tüm müşteri verilerini merkezi bir yerde birleştirip koruyarak gelecekteki satın almayı artıran kişisel deneyimler sağlar. B2B pazarlamacıları için bir CRM sistemi, ilgili ilgili kişilerin izlenmesine ve önemli hesapların korunmasına da yardımcı olur. Üst düzey bir CRM çözümü bunu, her işletme hesabı için ayrı temas noktaları da dahil olmak üzere hesap bilgilerini güncellemek için üçüncü taraf kaynakları kullanarak başarır.

Müşteri sadakatinin önemi için PwC Müşteri Sadakat Anketi 2022‘i inceleyebilirsiniz.

Tüm Satış Sürecini Birleştirin

Müşteriler, etkileşim içinde oldukları departmanlar arasında bir iletişim eksikliği algılayabilirler. Pazarlama kampanyalarınızı satış tekliflerinizle uyumlu hale getirememek veya hedef kitlenizi geçmiş satın alımlara göre hedeflemek. Günümüz müşterilerinin beklediği kusursuz deneyimi sunmanıza engel olur. Genellikle, pazarlama kampanyaları müşterilerle ilk teması temsil eder. Satış ekipleri, CRM’lerinde pazarlama verilerine eriştiğinde, anlaşmaları daha etkin bir şekilde sonuçlandırma gücüne sahip olurlar. Tersine, satış verilerine erişimi olan pazarlamacılar, potansiyel müşteri yaratma çabalarını geliştirmek için içgörülerden yararlanır. Ancak, pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri rollerinde iş süreçlerini uyumlu hale getirmek zor olur. Güvenilir, yaygın olarak kullanılan bir CRM oyunu değiştirir.

Tutarlı bir müşteri deneyimi oluşturmak için ekipler arasında işbirliğini kolaylaştırır. Her çalışan değerli bilgilerden yararlanır, sorunları çözer ve ilgili müşteri geçmişini paylaşır. Örneğin, paylaşılan veriler, satışların potansiyel bir müşterinin belirli bir pazarlama teklifindeki olası ilgi alanlarını izlemesine olanak tanır. Pazarlama açısından bakıldığında, paylaşılan veriler, markanızla geçmişteki etkileşimlere dayalı olarak herhangi bir müşteriye erişiminizi kişiselleştirebileceğiniz anlamına gelir. Yani müşterinizi anlamak, herhangi bir etkili pazarlama çabası için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle müşteri ilişkileri yönetimi çözümleri bu alanda değerlidir.

En Başarılı CRM Çözümü 

Bir CRM sistemi ortak veriyle, ekipler arasında işbirliğini kolaylaştırır. Müşterinizi anlamak, herhangi bir etkili pazarlama çabası için kritik öneme sahipti. Bu nedenle müşteri ilişkilerini yönetme çözümleri bu alanda değerlidir.

Kişisel ve doğru bir müşteri deneyimi sağlayan entegre CRM çözümü ThroCRM‘i keşfedin.

Satışları artırmak ve işleri organize etmek için  Thro ürünlerini keşfedin.

 

 

 

Sonraki yazı
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyeti
Önceki yazı
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir?
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
keyboard_arrow_up