Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyeti

Günümüzün dijital odaklı dünyasında, müşteri bilgilerini takip etmek çok önemlidir. Bu nedenle Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyeti her şirket için önemli bir kriter halini aldı. Bulut CRM teknolojileri, günümüzün uzaktan satış iş gücü için maliyet tasarrufu, mobilite ve verimlilik sunar. Bulut tabanlı CRM, hibrit çalışmayıda son derece verimli hale getirmektedir. Bu çözümler, işletmelerin düzenleyici gereksinimleri karşılamasını ve modern tüketicilerin yüksek beklentilerini karşılamasını sağlar. Bu nedenle, şirketleri CRM sağlayıcılarını seçerken bu faktörleri göz önünde bulundurmaya teşvik ediyoruz.

Son zamanlarda LinkedIN tarafından yapılan araştırmada, şirketlerin %65’inin CRM araçlarını kullandığını söyledi. Ve şaşırtıcı bir şekilde %97’sinin bu satış teknolojisini “önemli” veya “çok önemli” olarak gördüğünü gösteriyor. CRM yazılımı kullanmak, büyümeniz ve müşteri veri yönetimi becerileriniz üzerinde önemli bir etki yapr. Ancak, markalar Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyeti için, kurum içi mi yoksa buluttabanlı çözümü mü? sorusu ile karşı karşıyadır.

CRM’lerin Karşılaştırması

En temel düzeyde, şirket içi veya bulut tabanlı CRM arasında seçim yapmak, maliyet ve kontrol arasında bir denge kurmayı gerektirir. Yerinde CRM çözümleri ile bir işletme, kendi sunucularında kullanıcı lisansları ve müşteri veritabanı kurulumu için ön ödeme yapar. Bu, işletmeye verileri üzerinde kontrol sağlarken, aynı zamanda BT operasyonlarının çoğunu devam eden bakım, güncellemeler ve uygun teknolojik altyapıyı ölçeklendirme konusunda riske attıkları anlamına gelir. Bu, daha önce şirket içi CRM’yi popüler bir seçim haline getirdi, ancak 2020 itibarıyla Apps Run the World, bulut tabanlı CRM’nin pazar payının yaklaşık %83’ünü oluşturduğunu tahmin ediyor.

Bulut tabanlı CRM’ler genellikle işletme ile CRM sağlayıcısı arasında web tabanlı program aracılığıyla çalışır. Ve erişim, depolama sunan SaaS sözleşmelerini içerir. Bu model, işletmeler için daha güçlü kullanıcı desteği ve ölçeklenebilirlik sağlar. Ancak erişilebilirlik ve güvenlik açısından belirli bir maliyeti beraberinde getirir. Bununla birlikte, bu sistemleri ölçeklendirmeyle ilişkili maliyetlerin öngörülebilirliği, onu genellikle popüler bir seçim haline getirir. Belirli iş veya yerel düzenleyici kısıtlamalarla karşı karşıya kalan şirketler ve devlet kurumları için başka bir seçenek de kendi veri merkezlerinde bulut tabanlı bir CRM’den yararlanmaktır. ThroCRM gibi belirli sağlayıcılar bu yeteneği sunar.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maaliyeti – Satın Alma Faktörleri

Yakın tarihli bir Yazılım Önerisi raporuna göre,  işletmeler Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM Maliyeti kullanıcı başına aylık maliyetinin 50 ila 90 ABD Doları arasında olduğunu tahmin etmektedir. Ancak, hepimizin bildiği gibi, bir işletmeyi yönetmenin gerçek maliyeti, yalnızca bu aylık giderlere bakmaktan genellikle daha karmaşıktır. CRM çözümünüzün size gerçekte ne kadara mal olacağının tam bir resmini elde etmek için dikkate alınması gereken bir dizi ek faktör vardır. Bir CRM sistemi kullanmanın gerçek maaliyeti hakkında anlayış kazanmak, tüm bu dinamikleri hesaba katmak çok önemlidir. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyetini etkileyen faktörler;

• Altyapı Maliyetleri:

Bulut tabanlı bir CRM çözümü, veri destekli ve ölçeklenebilir şirket içi sunuculara ihtiyaç duyan şirket içi bir çözüm kadar teknik altyapı gerektirmez. Depolama gereksinimlerinin 5 ila 10 yıl arasında artacağı tahmin edilen işletmeler, şirket içi teknolojiyi genişletmenin maliyetini bulut tabanlı bir sağlayıcıyla yeni bir hizmet düzeyine yükseltmeye kıyasla karşılaştırır.

• İnsan Kaynakları Maliyetleri:

İş dünyasında CRM yazılımına olan talep artmaya devam ediyor. Böylelikle yetenekli geliştiriciler ve idari personel pazarı da aynı şekilde daha rekabetçi hale geliyor. İşletmenizin CRM seçimine bağlı olarak, devam eden ihtiyaçlarınızı karşılamak için ek kurum içi personel almanız, kapsamlı eğitimlere yatırım yapmanız veya danışmanlık hizmetlerini tercih etmeniz gerekir. Bu seçeneklerin tümü, CRM çözümünüzün genel işletme maliyetlerini etkiler.

 

• İş Bağımlılığının Maliyetleri:

Şirket içi CRM sistemleri başlangıçta daha pahalı görünse de! işinize devam eden hizmet üzerinde kontrol sahibi olmanızı sağlar. Bulut tabanlı hizmetlerle, işletmeler kendilerini kontrolleri dışındaki potansiyel kesintilere veya yavaşlamalara maruz bırakır. Bir kesinti durumunda işletmenizin nasıl çalışacağını veya muhtemelen zarar göreceğini düşünün. Bulut tabanlı veya şirket içi bir çözümü benimsemenin riskle ilgili maliyetlerini değerlendirmenize yardımcı olur.

• Mobil Yetenekler:

Uzaktan çalışan ve hareket halindeyken verilere erişmeye ihtiyaç duyan satış temsilcileri için mobil CRM önemlidir. Önerdiğiniz çözüm mobil erişimi destekliyor mu yoksa mobil erişim özelleştirilmiş dağıtım ve bakım gerektiriyor mu? Farklı işletim sistemlerine sahip tabletlerden akıllı telefonlara kadar cihaz kapasitesi sorunlarını da dikkate almak önemlidir.

İşletmeniz için en iyi CRM çözümü, kuruluşunuzdaki müşteri verilerini izlemenin benzersiz ihtiyaçlarını karşılayan çözümdür. Güçlü satış temsilcileri ve işletmenizdeki diğer işlevler, müşterilere gerçek zamanlı verileri sunar. Şirket içi veya bulut tabanlı çözüm seçerken, özelliklerle beraber maliyetleri de göz önünde bulundurmak önemlidir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Maliyetini keşfedin.

 

Sonraki yazı
Kurumsal kaynak planlama (ERP) Nedir?
Önceki yazı
Satış Ekibi İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Programı
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
keyboard_arrow_up