E-İrsaliye

2018’den beri kullanımda olan e-irsaliye, sevk irsaliyesinin %100 dijitalleştirilmiş versiyonudur. 487 sıra numaralı VUK tebliği ile uygulamaya geçirilen elektronik irsaliyelerin yasal geçerlilik açısından matbu olandan hiçbir farkı yoktur.

Bu nedenle alıcıya elektronik ortam düzenleyip gönderme zorunluluğu getirilmiştir. İçerik, şematron gibi bütün standartları tamamıyle GİB tarafından belirlenmesinin yanı sıra sevk irsaliyesinde bulunması zorunlu bilgileri içermelidir.

Genel Bakış               Özellikler               Sık Sorulan Sorular               TEKLİF ALIN

E-Dönüşümle İşinizi Dönüştürün

Thro’nun sunduğu e-dönüşüm çözümlerinden biri olan e-İrsaliye ile, genişleyen müşteri portföyünüze irsaliyelerinizi hızlı, eksiksiz ve kolayca ulaştırabilirsiniz.  E-İrsaliye ile iş süreçlerinizi daha verimli hale getirirken, müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz.

Maliyetlerinizi Azaltır

E-dönüşüm çözümleri, kağıt, baskı ve kargo masraflarını ortadan kaldırarak, işletmenizin maliyetlerini önemli ölçüde düşürür. Ayrıca, arşivleme ve dosyalama giderlerini minimize ederek bütçenize büyük katkı sağlar.

Verimliliği Artırır

E-dönüşüm uygulamaları, operasyonel iş gücünü azaltarak çalışanlarınızı daha verimli alanlara yönlendirir. Fatura ve belgelerin dijital ortamda hızlı ve kolay yönetimi sayesinde iş süreçleriniz hızlanır ve verimliliğiniz artar.

Güvenli ve Yasal Saklama

E-dönüşüm sistemleri, verilerinizi yasal süre boyunca güvenli bir şekilde saklar. Online erişim ve gelişmiş şifreleme teknolojileri sayesinde, veri güvenliğinizi artırarak, belgelerinizi her an güvenli bir şekilde erişebilir ve yönetebilirsiniz.

Zahmetli Evrak İşlerinden Kurtulun!

Kağıt irsaliye kullanırken karşılaştığınız sorunları dijital versiyon ile en aza indirebilirsiniz. E-belgeler sayesinde, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayarak işletmenizin stratejilerine odaklanmak için daha fazla zaman yaratabilirsiniz.

Hızlı Sevkiyat

Karekodlar sayesinde, şoför ve plaka gibi bilgiler kontrollerde hızlıca öğrenilir, bu da araçların bekleme süresini en aza indirir.

Gelişmiş Satış Süreci

Alıcı, sipariş içeriğinde eksiklik veya hata olduğunu yolda fark eder, böylece siparişi iptal edebilir veya teslim almayabilir.

Kolay Stok Yönetimi

Ürün hareketlerini anlık takip ederek stok yönetimini daha basit ve verimli hale getirirsiniz.

Güvenilir Teslimat

Kaybolma veya eksik gönderim gibi sorunlar minimize edilir, teslimatlar daha güvenli hale gelir.

Zaman Tasarrufu

Belgelerinizi dijital olarak saklayarak depo ve arşiv işlemlerine harcadığınız zamanı geri kazanırsınız.

Kağıtsız Çalışma

Gereksiz kağıt israfını önleyerek hem çevreyi korur hem de maliyetlerinizi düşürürsünüz.

Sıkça Sorulan Sorular

E-Fatura ile alakalı en çok merak edilip,
sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

2018’den beri kullanımda olan e-irsaliye, sevk irsaliyesinin tamamen dijitalleştirilmiş bir versiyonudur. 487 sıra numaralı VUK tebliği ile yürürlüğe giren elektronik irsaliyeler, yasal geçerlilik açısından basılı irsaliyelerle aynıdır. Bu nedenle, alıcıya elektronik ortamda düzenleyip gönderme zorunluluğu getirilmiştir. E-irsaliyeler, şematron ve diğer tüm standartları GİB tarafından belirlenmiş olup, sevk irsaliyesinde bulunması gereken tüm bilgileri içermelidir.

GİB Portal, özel entegrasyon ya da kendi altyapınız üzerinden e-irsaliyenizi düzenleyip gönderebilirsiniz. Programınıza giriş yaptıktan sonra “İrsaliye Ekle” butonuna tıklayın. Sevk irsaliyesi olduğu için alıcı ve satıcı bilgilerini, sevk tarihi ve saatini, mal veya ürün cinsini, taşıyıcı bilgilerini eksiksiz doldurmalısınız. Bilgileri kaydettikten sonra irsaliyeyi onaylayarak alıcıya iletebilirsiniz.

Eğer oluşturulan irsaliyenin sevk tarihi henüz geçmemişse, iptali mümkündür. Ancak sevk tarihini geçtikten sonra yapılan iptaller geçersiz sayılacağından, bu konuda dikkatli olunması gerekir. Normalde alıcı, kendisine düzenlenen irsaliyeyi 7 gün içinde kabul edebilir veya reddedebilir. Bu nedenle, irsaliyenin göndericisi olan satıcı tarafından iptali mümkün değildir.

Teslim alanın imzası zorunlu olmasa da, alıcının belgeye imza atması herhangi bir sorun yaratmaz ve belgenin kabul edildiği anlamına gelir. Ancak e-irsaliye sisteminde, gönderici kendi mali mühür veya e-imzasıyla belgeyi imzalamış sayılır. Alıcı, 7 gün içinde kabul veya red yanıtı vermezse, bu süre sonunda belgeyi kabul etmiş sayılır.

Eğer düzenlenen faturada, sevk irsaliyesinde yer alması gereken taşıyıcı bilgileri, fiili sevk tarihi ve “İrsaliye yerine geçer” ibaresi bulunuyorsa, bu fatura irsaliye yerine geçer.

Mal/hizmet satışının yapıldığı tarihten en fazla 7 gün içerisinde ve fiili sevk tarihinden önce düzenlenmesi gerekir.

Elektronik fatura düzenleme işlemleri, gib portal, doğrudan entegrasyon ve özel entegrasyon yazılımlarından biriyle gerçekleştirilebilir. gib, işletmelere bu üç seçenekle başvuru yapma imkanı sunar. her üç durumda da öncelikle mali mühür veya e-imza almanız gerekmektedir. e-imzayı sayfamız üzerinden satın alabilir, mali mührü ise tübitak kamu sm’den online başvuru yaparak temin edebilirsiniz. elektronik fatura başvuruları da online olarak yapılabilir. aldığınız elektronik imza sertifikasını bilgisayarınıza takıp şifresini girerek açık tutmalısınız. ardından, ebelge.gib.gov.tr adresindeki başvuru sekmesi altındaki “e-fatura uygulamasına başvuruda bulunmak için tıklayın” yazısına tıklayın.

Açılan pencerede şirket bilgilerinizi girip özel entegrasyon, entegrasyon veya portal seçeneklerinden birini seçerek kaydedin ve elektronik imzanız ile imzalayın. başvurunuz gib’e iletilecektir. entegrasyon ve portal seçeneklerinde tüm işlemleri kendiniz yapmanız gerekirken, özel entegrasyon seçeneğinde, e-dönüştür gibi firmalar belgelerinizi sistemlerine yüklediğinizde başvurunuzu sizin adınıza hızla tamamlar. kendi yazılımınızı gib’e entegre etmek isterseniz çeşitli testlerden geçmeniz gerekir. gib portal yönteminde ise faturalarınızı e-fatura portalı üzerinden kesip gönderebilirsiniz.

E-irsaliye zorunluluğu, sektöre ve yıllık ciro limitlerine bağlı olarak değişiklik gösterir. Gelir İdaresi Başkanlığı, her yıl daha fazla sektörü zorunlu kılabilir ve ciro sınırlarını düşürebilir. Güncel duruma göre zorunlu sektörler şunlardır:

Gübre Takip Sistemine (GTS) kayıtlı tarım işletmeleri
Tütün dağıtıcıları
Alkollü ve alkolsüz içecek dağıtıcıları
Enerji üreticileri
Halk Kayıt Sistemine kayıtlı firmalar
Bavul ticareti yapanlar
Maden ithalat ve imalatçıları
Şeker üreticileri
Bu sektörlerde faaliyet gösterenlerin, şirket açılış tarihinin en geç 3. ayının sonuna kadar e-irsaliye geçiş başvurusu yapmaları gerekmektedir.

2024’te henüz yeni bir sektör eklenmemiştir. Ancak, 2023’te satış hasılatı 10 milyon TL’yi aşan firmaların, en geç 1 Temmuz 2024’e kadar e-irsaliye geçişini tamamlaması zorunludur.

Elektronik irsaliye kullanmak için öncelikle e-faturaya geçiş yapmanız gerekmektedir. Bu nedenle, ilk olarak elektronik fatura başvurusu yapmalı, ardından e-irsaliye başvurunuzu tamamlamalısınız. e-Fatura başvurusu ile ilgili detayları “e-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?” başlıklı yazıda bulabilirsiniz.

Geçiş işlemlerini tamamladıktan sonra e-irsaliye düzenlemek için üç seçenek sunulmaktadır:

  1. GİB Portal
  2. GİB tarafından yetkilendirilen özel entegratör firmaların yazılımları
  3. Mükellefin kendi şahsi yazılım altyapısı

Başvurular, GİB Portal üzerinden online olarak yapılmalıdır. Ayrıca, elektronik imza sertifikanızın bilgisayarınıza takılı ve açık olması gerekmektedir. GİB Portal hesabınıza e-imza ile giriş yaptıktan sonra “Araçlar” bölümüne gidin ve “Kullanıcı Bilgileri” alanındaki “e-İrsaliye Kullanmak İstiyorum” butonuna basarak başvurunuzu gerçekleştirin.

Daha fazla mı yardıma ihtiyacınız var?

Tüm soru ve düşüncelerinizi yanıtlamaktan mutluluk duyarız.

E-İrsaliye

Hakkında Bilgi Alın

Thro, müşterilerine sunduğu geniş ürün yelpazesi ve üstün hizmet anlayışı ile fark yaratıyor.

Yüksek kalite standartları

Müşteri odaklı hizmet anlayışı

Yenilikçi çözümler

Hızlı ve güvenilir






    E-İrsaliye






      Yüzlerce
      Markanın Tercihi;