Elektronik fatura oluşturma süreci, klasik fatura kesme işlemlerine oldukça benzerdir, ancak tamamen dijital ekran üzerinden gerekli yerleri doldurmak çok daha kolaydır.
Özel entegrasyon, Gib Portal ve kendi entegrasyonunuz üzerinden fatura kesme adımları oldukça benzerdir. Gib portal yönteminde her sisteme giriş ve fatura oluşturma/gönderme işlemlerinde e-imza aygıtını bilgisayara takmanız gerekirken, özel entegratör yazılımlarında sadece başvuru sürecinde bu işlem talep edilir. Her belge, elektronik imzanız ile imzalanmış şekilde oluşur.
Fatura kesmeye başlamadan önce, kullandığınız platforma giriş yaparak “fatura oluştur” butonuna tıklayın. Ardından boş şablon üzerinde alıcı bilgileri, mal/hizmet bilgisi, fiyat, birim fiyat, kdv ve varsa diğer vergi kalemlerini eksiksiz doldurun ve kaydedin.
Oluşturduğunuz fatura, taslak halinde kaydedilecektir. faturalar sekmesine tıklayıp ilgili taslak faturanın üzerine gelerek “faturaları e-fatura yap” veya benzeri bir seçeneğe basın.
Böylece faturanız onaylanıp resmiyet kazanmış olacaktır. İlk olarak gib sistemine iletilen faturanız, gib yoğunluğuna bağlı olarak dakikalar içinde alıcıya elektronik olarak iletilecektir.