E-Fatura

E-Fatura ile faturalarınızı güvenli bir şekilde elektronik ortamda gönderebilir ve alabilirsiniz. Faturalarınızı 10 yıl boyunca yasal olarak geçerli ve yedekli bir şekilde saklayabilir ve online olarak görüntüleyebilirsiniz.

E-Fatura sistemi sayesinde kâğıt, baskı, kargo ve tüm operasyonel masraflarınızı minimum seviyeye indirebilirsiniz.

Genel Bakış               Özellikler               Sık Sorulan Sorular               TEKLİF ALIN

E-Dönüşümle İşinizi Dönüştürün

Thro’nun sunduğu e-dönüşüm çözümlerinden biri olan e-Fatura ile, genişleyen müşteri portföyünüze faturalarınızı hızlı, eksiksiz ve kolayca ulaştırabilirsiniz.  E-Fatura ile iş süreçlerinizi daha verimli hale getirirken, müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz.

Maliyetlerinizi Azaltır

E-dönüşüm çözümleri, kağıt, baskı ve kargo masraflarını ortadan kaldırarak, işletmenizin maliyetlerini önemli ölçüde düşürür. Ayrıca, arşivleme ve dosyalama giderlerini minimize ederek bütçenize büyük katkı sağlar.

Verimliliği Artırır

E-dönüşüm uygulamaları, operasyonel iş gücünü azaltarak çalışanlarınızı daha verimli alanlara yönlendirir. Fatura ve belgelerin dijital ortamda hızlı ve kolay yönetimi sayesinde iş süreçleriniz hızlanır ve verimliliğiniz artar.

Güvenli ve Yasal Saklama

E-dönüşüm sistemleri, verilerinizi yasal süre boyunca güvenli bir şekilde saklar. Online erişim ve gelişmiş şifreleme teknolojileri sayesinde, veri güvenliğinizi artırarak, belgelerinizi her an güvenli bir şekilde erişebilir ve yönetebilirsiniz.

Zahmetli Evrak İşlerinden Kurtulun!

E-dönüşüm çözümleriyle kağıt, baskı ve arşivleme gibi zahmetli evrak işlemlerini ortadan kaldırın. İşletmenizin zamanını ve kaynaklarını boşa harcamadan, daha verimli ve güvenli bir dijital ortamda çalışarak iş süreçlerinizi hızlandırın.

Herkese Fatura Kesme İmkanı!

E-Fatura kullanarak, e-fatura kullanıcısı olmayan vergi mükelleflerine veya bireysel müşterilere kolayca fatura düzenleyebilirsiniz.

Kağıt ve Depo Problemini Ortadan Kaldırır!

Matbu fatura kesmeye gerek kalmadığından, yüzlerce dosyanın kaplayacağı alana ihtiyaç duymazsınız. Ayrıca, dosya, kağıt, mürekkep ve posta gibi giderler ortadan kalkar!

Zamanınız En Değerli Kaynağınız Olur!

Fatura arama, kesme, gönderme ve arşivleme işlemlerine ayırdığınız zamanı, işletmenizin daha kritik ve stratejik işlerine ayırabilirsiniz.

Hem Matbu Hem de Elektronik Gönderim İmkanı!

Yazılı çıktı alma zorunluluğu olmadan, faturalarınızı hem elektronik ortamda hem de basılı olarak teslim edebilirsiniz.

Zaman Damgası İçerir!

E-fatura, düzenlendiği, gönderildiği ve iletildiği zamanı belirten bilgileri de içerir. Bu nedenle, takibi yapılabilir ve doğrulanabilir bir elektronik veri niteliği taşır.

İade/Red Talebi Olmadan İptal Edilebilir!

E-faturalarda olduğu gibi alıcının iptal ya da red talebini beklemeye gerek kalmadan, e-Arşiv faturalarınızı doğrudan gönderici olarak iptal edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

E-Fatura ile alakalı en çok merak edilip,
sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Kâğıt faturanın karşılığı bilgileri içeren, uluslararası bir formatta (UBL) standart hale getirilmiş, değiştirilemez bir şekilde mühürlenmiş, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip elektronik belgedir.

E-Fatura yalnızca E-Fatura sistemine geçmiş mükelleflere gönderilir. E-Arşiv Fatura ise E-Fatura kullanmayan tüm kurumlara ve bireylere gönderilebilir.

E-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) üzerinden kapalı devre bir sistemle muhatabına ulaştırılır. Gönderici ve alıcı, bu sistem üzerinden işlemlerini gerçekleştirir, bu nedenle GİB anında bilgilendirilir. E-Fatura iptal edilemez, ancak muhatap tarafından ret veya iade edilebilir.

E-Arşiv Fatura ise muhatabına e-posta veya SMS ile iletilir ve GİB’e bir sonraki gün saat 24:00’e kadar raporlanır.

Herhangi bir ciro ya da fatura miktar sınırlaması olmaksızın, isteyen firma dilediği zaman e-faturaya geçebilir.

İki tür e-fatura kullanıcısı vardır:

Birinci tür kullanıcılar, zorunluluk kapsamında e-faturaya geçiş yapan kullanıcılardır. devlet tarafından belirlenen yıllık ciro limitini aştığınızda, zorunlu e-fatura mükellefi olursunuz ve takip eden yılın başında e-faturaya geçişinizi tamamlamanız gerekir.

İkinci tür kullanıcılar ise gönüllü e-fatura kullanıcılarıdır. özellikle e-ticaret yapan, kargo ile fatura gönderen, yeni iş kurup fatura ve kağıt masrafından tasarruf etmek isteyen, arşivleme ve operasyonel iş gücünü azaltmak isteyen ve profesyonellik kazanmak isteyen işletmeler, e-faturanın avantajlarından yararlanmak için e-faturaya geçiş yapabilirler.

E-fatura, belirli yıllık ciro limitini aşan firmalar için zorunlu hale gelmiştir. devlet tarafından belirlenen bu ciro limitini aşan mükelleflerin, takip eden yılın başında e-faturaya geçiş yapmaları gerekmektedir. bunun dışında, gönüllü olarak e-faturaya geçmek isteyen tüm firmalar da diledikleri zaman e-fatura sistemine dahil olabilirler.

Elektronik fatura mükellefi, e-fatura sistemine dahil olan işletmeleri ifade ederken, gelir idaresi başkanlığı (gib) açısından elektronik fatura kesmek zorunda olanları da kapsar.

Örneğin, gib tarafından belirlenen ciro limitlerini aşıyorsanız veya sektörünüz zorunluluk kapsamındaysa, elektronik fatura mükellefi olursunuz. şu anda her işletme için zorunlu olmasa da, e-dönüşüm sürecinin tamamlanmasıyla birlikte gelecekte yeni açılan tüm şirketlerin elektronik fatura kullanması gerekebilir.

Elektronik fatura düzenleme işlemleri, gib portal, doğrudan entegrasyon ve özel entegrasyon yazılımlarından biriyle gerçekleştirilebilir. gib, işletmelere bu üç seçenekle başvuru yapma imkanı sunar. her üç durumda da öncelikle mali mühür veya e-imza almanız gerekmektedir. e-imzayı sayfamız üzerinden satın alabilir, mali mührü ise tübitak kamu sm’den online başvuru yaparak temin edebilirsiniz. elektronik fatura başvuruları da online olarak yapılabilir. aldığınız elektronik imza sertifikasını bilgisayarınıza takıp şifresini girerek açık tutmalısınız. ardından, ebelge.gib.gov.tr adresindeki başvuru sekmesi altındaki “e-fatura uygulamasına başvuruda bulunmak için tıklayın” yazısına tıklayın.

Açılan pencerede şirket bilgilerinizi girip özel entegrasyon, entegrasyon veya portal seçeneklerinden birini seçerek kaydedin ve elektronik imzanız ile imzalayın. başvurunuz gib’e iletilecektir. entegrasyon ve portal seçeneklerinde tüm işlemleri kendiniz yapmanız gerekirken, özel entegrasyon seçeneğinde, e-dönüştür gibi firmalar belgelerinizi sistemlerine yüklediğinizde başvurunuzu sizin adınıza hızla tamamlar. kendi yazılımınızı gib’e entegre etmek isterseniz çeşitli testlerden geçmeniz gerekir. gib portal yönteminde ise faturalarınızı e-fatura portalı üzerinden kesip gönderebilirsiniz.

Elektronik fatura oluşturma süreci, klasik fatura kesme işlemlerine oldukça benzerdir, ancak tamamen dijital ekran üzerinden gerekli yerleri doldurmak çok daha kolaydır.

Özel entegrasyon, Gib Portal ve kendi entegrasyonunuz üzerinden fatura kesme adımları oldukça benzerdir. Gib portal yönteminde her sisteme giriş ve fatura oluşturma/gönderme işlemlerinde e-imza aygıtını bilgisayara takmanız gerekirken, özel entegratör yazılımlarında sadece başvuru sürecinde bu işlem talep edilir. Her belge, elektronik imzanız ile imzalanmış şekilde oluşur.

Fatura kesmeye başlamadan önce, kullandığınız platforma giriş yaparak “fatura oluştur” butonuna tıklayın. Ardından boş şablon üzerinde alıcı bilgileri, mal/hizmet bilgisi, fiyat, birim fiyat, kdv ve varsa diğer vergi kalemlerini eksiksiz doldurun ve kaydedin.

Oluşturduğunuz fatura, taslak halinde kaydedilecektir. faturalar sekmesine tıklayıp ilgili taslak faturanın üzerine gelerek “faturaları e-fatura yap” veya benzeri bir seçeneğe basın.

Böylece faturanız onaylanıp resmiyet kazanmış olacaktır. İlk olarak gib sistemine iletilen faturanız, gib yoğunluğuna bağlı olarak dakikalar içinde alıcıya elektronik olarak iletilecektir.

Elektronik fatura yalnızca e-fatura sistemine kayıtlı vergi mükelleflerine düzenlenebilir. E-fatura uygulamasını kullanmayan işletmelere ve nihai tüketicilere ise e-arşiv fatura kesilmesi gerekmektedir.

Elektronik fatura iptal süreci, diğer e-belge çeşitlerine göre biraz daha karmaşık olabilir. İptal şekli, fatura alıcısı veya göndericisi olmanıza, temel veya ticari fatura senaryosuna göre düzenlenip düzenlenmediğine ve GİB portalı veya özel entegratör yazılımı üzerinden yapılıp yapılmadığına göre değişir.

Eğer ticari fatura senaryosuyla düzenlenen bir elektronik faturanın alıcısıysanız, kullandığınız platform üzerinden belirtilen yasal süre içinde kabul veya red yanıtı verebilirsiniz. Ancak, gönderici bu durumda kestiği e-faturayı kabul veya red edemez. Temel fatura senaryosuyla kesilmiş bir e-fatura söz konusu olduğunda işlem biraz daha karmaşık olabilir.

Gönderici, yani satıcı firma, kestiği faturayı e-Fatura İptal Portalı’ndan kabul veya reddedebilir. Alıcı, yani fatura düzenlenen firma, yasal süre içinde iptal talebi oluşturabilir. Süreler aşıldığında, harici yollarla itiraz edebilir veya karşı taraftan iade faturası talep edebilir. GİB kullanımı mümkün olmayan nihai tüketiciler, kendilerine kesilen temel e-faturaya harici yöntemlerle itiraz edebilir. İşletmeler, KEP hesaplarından karşı firmaya e-posta ile itiraz edebilir. KEP hesabı olmayan işletmeler ise noterden ihtarname veya PTT’den iadeli taahhütlü posta ile itiraz edebilirler.

İptal süresi, GİB VUK tebliğleri ile Türk Ticaret Kanunu’ndaki süreler arasında farklılık gösterebilir. GİB’e göre, faturanın düzenlenme tarihinden itibaren 8 gün içinde iptal, kabul veya red işlemleri yapılabilir. Türk Ticaret Kanunu’na göre ise bu süre 7 gündür. GİB’in belirlediği süreyi dikkate almanız önerilir.

Elektronik ve e-arşiv faturalar temelde benzer olsa da, aslında iki farklı dijital fatura türüdür. GİB’in geliştirdiği ilk uygulama olan e-arşiv fatura sisteminin ardından elektronik fatura getirilmiştir. İkisi de dijital faturalardır ancak farklı özelliklere sahiptir. Elektronik faturanın e-arşiv faturasından farkları aşağıda sıralanmıştır:

  • Fatura Senaryosu: e-Arşiv faturada fatura senaryosu bulunmazken, elektronik faturada fatura senaryosu vardır.
  • Kullanıcı Kapsamı: e-Arşiv fatura, elektronik fatura kullanmayan herkese ve nihai tüketicilere kesilebilir. Elektronik fatura ise yalnızca elektronik fatura kullanıcısı olan taraflara düzenlenebilir.
  • GİB Raporlama: Elektronik fatura anında GİB’e raporlanarak alıcıya iletilir. e-Arşiv fatura ise GİB’e aylık olarak raporlanır ve hemen iletilmez.
  • Format Zorunluluğu: Elektronik fatura, UBL-TR formatına tabi iken, e-arşiv faturada format şartı bulunmaz.
  • Gönderim Yöntemi: e-Arşiv fatura çıktı alınarak posta veya e-posta ile gönderilebilir. Elektronik fatura ise alıcının posta kutusuna hemen dijital olarak iletilir.
  • Zaman Damgası: e-Arşiv faturada zaman damgası bulunurken, elektronik faturada bu özellik bulunmaz.
  • Matbu Fatura Gereksinimi: e-Arşiv faturada bazı durumlarda matbu olarak verilmesi gerekebilirken, elektronik fatura için böyle bir gereklilik yoktur.

Daha fazla mı yardıma ihtiyacınız var?

Tüm soru ve düşüncelerinizi yanıtlamaktan mutluluk duyarız.

E-Fatura

Hakkında Bilgi Alın

Thro, müşterilerine sunduğu geniş ürün yelpazesi ve üstün hizmet anlayışı ile fark yaratıyor.

Yüksek kalite standartları

Müşteri odaklı hizmet anlayışı

Yenilikçi çözümler

Hızlı ve güvenilir






    E-Fatura






      Yüzlerce
      Markanın Tercihi;